در حال بارگذاری ...

فراخوان نخستین جشنواره ملی تئاتر تک نفره و دو نفره عشق ماندگار منتشر شد

نخستین جشنواره ملی تئاتر تک نفره و دو نفره با عنوان عشق ماندگار به پاس بیش از چهار دهه فعالیت تئاتری علیرضا پارسی، با حضور گروه‌های سراسر کشور در خرداد ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گیلان، فراخوان نخستین جشنواره ملی تئاتر تک نفره عشق ماندگار (جایزه هنری پارسی) منتشر شد. 

این جشنواره با عنوان عشق ماندگار، به پاس بیش از چهار دهه فعالیت نمایشنامه‌نویسی، پژوهش‌گری و کارگردانی علیرضا پارسی، با حضور گروه‌های تئاتری سراسر کشور، در خرداد ۱۴۰۳ به طور مستقل و مردمی و با همکاری ویژه موسسه فرهنگی و هنری صبح قلم، برگزار خواهد شد. 

این جشنواره پس از سه دوره استانی و یک دوره منطقه‌ای، از سال 1403 به صورت تک نفره و دو نفره با عنوان عشق ماندگار (جایزه هنری پارسی) در گستره ملی و با حضور گروه‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد. 

شرایط حضور در جشنواره: 

در این جشنواره فقط نمایش‌هایی که دارای یک یا دو بازیگر هستند مجاز به شرکت هستند. 

به برگزیدگان در مراسم اختتامیه جشنواره، تندیس, دیپلم افتخار و جایزه نقدی اهدا خواهد شد. 

جشنواره به‌صورت غیر حضوری و با ارسال لوح فشرده حاوی تصاویر ضبط شده از اجرای صحنه‌ای (با دکور، لباس، نور، گریم و ... ) برگزار خواهد شد و داوران فقط فیلم‌های ارسالی توسط گروه‌های متقاضی را بازبینی و از میان آنان برگزیدگان را معرفی خواهند کرد. پس لازم است در تصویربرداری از تئاتر‌های متقاضی، توجه و دقت ویژه مبذول شود و کیفیت تصاویر برای بارگذاری در فضای مجازی مناسب باشد. 

گروه های شرکت کننده فقط می‌توانند از آثار نمایشنامه‌نویسان ایرانی بهره ببرند.

موضوع نمایشنامه‌های ارسالی باید ایرانی و بر اساس فرهنگ و تاریخ ایران باشد. (در این بخش آثاری که دارای موضوع هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم باشند، با توجه به کیفیت هنری در اولویت گزینش و داوری قرار می گیرند.) 

نمایش‌های ارسالی باید برای نخستین‌بار در این جشنواره شرکت کنند.

نحوه پذیرش آثار و مدارک مورد نیاز: 

ارائه سه حلقه فیلم ضبط شده از اجرای نمایش در قالب DVD 

ارسال خلاصه نمایش به اختصار و به صورت تایپ شده 

ارسال یک قطعه عکس پرسنلی از کارگردان نمایش 

تقاضای کتبی شرکت در جشنواره ملی 

ارائه مجوز کتبی نویسنده

توجه ضروری: 

مسئولیت عدم کیفیت فیلم‌های ارسالی و یا مخدوش بودن فیلم‌ها به عهده گروه متقاضی است و ستاد برگزاری جشنواره, هیچ‌گونه مسئولیتی را در این خصوص نمی‌پذیرد.

جوایز جشنواره: 

جوایز جشنواره شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی است. 

در این جشنواره به برگزیدگان بخش‌های نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری مرد, بازیگری زن، طراحی صحنه، لباس، موسیقی و تصویربرداری جایزه تعلق خواهد گرفت. (توجه: در هر بخش از جشنواره فقط یک نفر توسط هیئت داوران برگزیده و معرفی خواهد شد.)

گاه‌شمار جشنواره: 

آخرین مهلت ارسال آثار: ۳۰ اردیبهشت  

زمان برگزاری اختتامیه:  ۲۰ خرداد ۱۴۰۳

طریقه ارتباط با دبیرخانه جشنواره: 

نشانی: گیلان، رشت، خیابان امام خمینی (ره)، خیابان بحرالعلوم، پاساژ رضا، طبقه دوم، پلاک ۱۱۶

ارسال آثار از طریق پست به نشانی: گیلان، رشت، صندوق پستی 1518_41635 

تلفن دبیرخانه جشنواره:  09113835027 (فرهاد رحمان زاده)




مطالب مرتبط

حضور پُر رنگ گیلان در بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر

حضور پُر رنگ گیلان در بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر فجر

نمایش صحنه‌ای «در آغوشم آب خاک خون»، نمایش‌های خیابانی «مجسمه»، «یک آبادی عشق»، «سلام علیکم» و «سه دلقک و نصفی» و نمایش رادیویی «معبر کربلا»، کار هنرمندان گیلانی، در چهل‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، اجرا خواهند شد. 

|

تئاتر شهر رشت میزبان «تعبیر خواب‌های وارونه» شد

تئاتر شهر رشت میزبان «تعبیر خواب‌های وارونه» شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گیلان، نمایش «تعبیر خواب‌های وارون» به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار به صحنه رفت. در خلاصه نمایش آمده است: آوازه منیژه و نظام ورد زبون همه بود، صد بار خانم بهش گفت یه نعل اسب ...

|

«نسبیت خاص» در تماشاخانه رادی رشت

«نسبیت خاص» در تماشاخانه رادی رشت

به گزارش ایران تئاتر در گیلان، «نسبیت خاص» به نویسندگی بهار کاتوزی و کارگردانی شیفته میرزاده به صحنه رفت. در خلاصه این نمایش آمده است: انتظار یه کفی داره یه سقفی، کفِش بی‌ارزشی میاره، سقفش بی‌تفاوتی ...

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

نظرات کاربران